Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Harci szabályok

A játék legfontosabb szabályai, hiszen ezek adják meg igazán a játék ízét.A játék során tilos a vadulás, harcolni csak józanul, normális ember módjára szabad. Az ellenfelet nem agyonütni kell, elég ha a megfelelő helyen megérintjük a fegyver élével vagy hegyével. Nem a nyers erő, hanem a gyorsaság, ügyesség, technika és a cselek segítségével kell az ellenfelet legyőzni.A második, szintén fontos szabály a harc során, a harcosok becsülete. Ez azt takarja, hogy aki találatot kap, annak ezt el kell ismernie. Ha a sérült a találatot nem ismeri el, de egy Figyelő is látta annak megtörténtét és igazolja, akkor az, akit eltaláltak kap egy plusz találatot is.
Ha a figyelő nem látta, de a két játékos közt vita alakul ki, akkor Mozzanat állj! van, és a vitatkozók párbajt vívnak. A többi harcolóra ezalatt a Mozzanat állj! szabályai vonatkoznak.
A párbaj győztese - függetlenül attól, hogy ki nem ismerte el előzőekben a találatot - lesz kettőjük harcának a győztese is. A párbaj mindig valamely fél haláláig tart.A felkészületlen ellenfelet - pl. akit hátulról megtámadunk - elég csak megérinteni a fegyverrel, és közölni vele hogy "halott vagy", hisz ebben az esetben ha a törzsre támadunk, könnyen megtaláljuk a tiszta, páncél által nem védett találati pontokat.A találatok a végtagokon és a törzsön érvényesek. A végtagokon csak sérülést lehet okozni, a halálos találathoz a törzset kell megérinteni. A halálos zónának a póló által fedett testfelület minősül. Fejre, nyakra, ágyékra bármilyen módon támadni tilos!!!Csak a fegyver penge részével elért találatok érvényesek. A fegyvereken színes ragasztószalaggal vagy festéssel jelölni kell annak hegyét és a vágóélt - lévén, hogy nem minden fegyver kétélű.Pusztakezes harc lehetséges, de itt sem a nyers erő, hanem a technika domináljon, és a találathoz elég az érintés. Természetesen, ha valaki karral blokkolja a másik támadását, attól még nem lesz sérült, csak ha a másik támadása találat.Pajzzsal találatot nem lehet elérni, az csak védekezésre használható.A fegyvereket dobni, a fegyver pengéjét, a lándzsa élét megfogni tilos!Fegyveres támadást végtaggal, még alkarvédőben is tilos hárítani!Törött, repedt fegyverrel harcolni tilos! Ha a fegyver megsérült, akkor azt meg kell javítani, vagy ha ez nem lehetséges, akkor le kell cserélni.A hajító és lőfegyverek lövedékeit teljes erővel az ellenfélhez vágni tilos! Inkább csak ívelten ejteni, vagy nem túl erősen megdobni. Fejre, nyakra és ágyékra ezek sem alkalmazhatóak! A páncél nem véd az íjak és a hajítófegyverek ellen a "nagyobb átütőerő miatt", így az első találat sebet, a második halált okoz. A lövedékek pajzzsal háríthatóak. 
Serülések

SebesültSebesült az a játékos, akinek valamely végtagját eltalálják. Az eltalált végtagot a harc hátralévő részében és további 1 órán keresztül nem használhatja.
Ilyenkor a játékos sebesültnek számít. Ha egy harc során több sebet kap, akkor az időpont ugyanúgy 1 óra marad, nem adódnak össze.
Azonban, előfordulhat, hogy a játékos mindkét lábán sebet kap, ilyenkor a földre kell térdelnie, és mozgásképtelenné válik egy órára. Ekkor, ha csak társai nem gyógyítják meg, vagy viszik el, könnyen az ellenség prédájává, foglyává válhat.
Ha a játékos a végtagon alkarvédőt, combvédőt, vállvértet visel, akkor az felfogja a csapást. Csak a tiszta találat érvényes, illetve az adott vértet ért 2. találat okoz csak sebet.HalottA trikó által fedett testfelület minősül halálos zónának. Az ide mért első találat sérülést, a második halált okoz. A halott játékosnak a helyszínen a földre kell feküdnie, majd a harc befejezése után visszatérnie a táborhelyére a csapatzászlóhoz (őket nevezzük a játékban "sétáló holttestnek"), és a megérkeztétől számított 2 órán keresztül nem vehet részt a játékban. Ha a halottat az ellenfél fogja el, megakadályozhatják visszatértét, illetve terelgethetik.
Az, aki a halálos zónában sebet kap, még nem válik harcképtelenné, viszont a gyógyulásához a harc után egy óra folyamatos pihenés kell.
A halott a társaival nem beszélhet, semmilyen a játékkal kapcsolatos tevékenységet nem végezhet. Ennek betartására a Figyelők is ügyelnek.
A vértezetek ugyanúgy működnek, mint a sebsülés esetében. Csak a tiszta találat számít, illetve a 2. találat sérülést, míg a 4. halált okoz.A harc során tilos a támadásnak fejre, nyakra, ágyékra irányulnia!!!!
A "sétáló holttest" szabálya: Amikor a Zászlót a Táborban felállítják, akkor egy mágikus kötés jön létre a Tábor (a Zászló helye) és a csapat között. A Zászló esszenciája egy aprócska részét elhelyezi a rá felesküdött harcosokban (ettől azonban még nem számítanak mágikusnak).
Így, ha valaki meghal távol a Zászlótól, akkor abban feléled ez a mágia, és az élet esszenciája minimálisan visszatér a testébe. Ilyenkor nem tud mást csinálni, csak visszajutni a Táborba, ahol a zászló áll. Nem kommunikálhat, nem harcolhat. Az ilyen "sétáló halottat" nem lehet még egyszer megölni, viszont megakadályozható, hogy visszajusson a Zászlóhoz.
Az életesszencia drasztikusan eltávolítható a testből, ha egy "sétáló halotton" Élőhalott teremtés varázslatot alkalmaznak.
Ha a Zászló elhagyja a Tábort, a harcosok akkor is oda térnek vissza, hiszen az volt az utolsó hely, ahová a Zászlót mágikusan kötötték. Csak akkor mennek a Zászló új helyére, ha a csapat egy mágiahasználója, a Zászló auráján belül tartózkodva ismét létrehozza a kötést. Ez mintegy egy perces zavartalan meditációt igényel.

Élőhalott Arra a játékosra, aki nem a zászló mágiája, hanem az Élőhalott teremtés varázslat hatására tér vissza a játékba, különleges szabályok vonatkoznak.
Nem lehet sérült, csak a halálos találat számít érvényesnek. Ha "meghal", akkor a földre rogy, ahogy az őt életben tartó mágia elszáll belőle. Nem tér vissza automatikusan a játékba, csak egy újabb Élőhalott teremtés hozhatja vissza.
Akiből egyszer élőhalott lett, azt a Zászló mágiája már nem képes többé feltámasztani.
Fogoly

Az ellenfél játékosát foglyul is lehet ejteni. A foglyokat bántalmazni, illetve megalázó bánásmódnak kitenni, megölni tilos. Erre a Figyelők odafigyelnek. Megkötözni csak mértékkel. A játék során van lehetőség fogolycserére, illetve a foglyoknak szökésre, vagy akár fogolyszabadításra is.

 

(Wild Cat soft.)