Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


 

Szereplők

A csapat:Kapitány
Minden csapatnak választania kell egy kapitányt, ő lesz a csapat tejhatalmú ura. Ő hozza a döntéseket, a csapat tagjai feltétlen engedelmességgel tartoznak neki, ezért ügyelni kell, hogy megfelelő embert válasszanak. Ő határozza meg a feladatokat, és hogy kinek mi lesz a dolga.
A kapitány fegyverzete, páncélzata tetszőleges lehet, nem kell ragaszkodnia a főseregnél leírt megkötésekhez.Hadnagyok
Minden csapatban 2 hadnagyot kell választani. Ha nincs jelen a kapitány, akkor ők hozzák a döntéseket, ők vezetik a kisebb rajtaütő csapatokat. A kapitánytól távol módosíthatnak a haditerven, belátásuk szerint változtatásokat vihetnek végbe, de ezekről el kell számolni a kapitánynak.
A hadnagyok fegyverzete, páncélzata tetszőleges lehet, nem kell ragaszkodniuk a főseregnél leírt megkötésekhez.Testőrök
A testőrök feladata a kapitány védelme, aki meglehetősen kedvelt célpontja az ellenségnek. Ők nem mozdulhatnak el a kapitány közeléből, vele együtt mozognak, mindenáron védelmezik.Felderítők
A feladatuk meglehetősen kényes. Észrevétlenül mozogni a terepen, felderíteni az ellenfél táborának helyét, felépítését, foglyokat ejteni, foglyul ejtett csapattagokat kiszabadítani, felderíteni az ellenséges csapatmozgásokat, és a főseregnek előre jelezni, annak mozgását, rejtettségét biztosítani…(Csak könnyű harcosok vagy íjászok lehetnek.)Fősereg
Ide tartoznak a tényleges harcoló katonák. Ők lehetnek könnyű vagy nehéz gyalogosok, lándzsások és íjászok. Ők látják el a tábor őrizetét, járőröznek, ők a harcban a fő csapásmérő erő, de mindezeken felül a kapitány bármilyen feladattal megbízhatja őket (testőrködés, felderítés…), de az idejük valójában akkor jön el, ha harcra kerül a sor, ezért aki a harcot, küzdelmet élvezi igazán, akkor annak a főseregben a helye.A játékosok nagy része ebbe a kategóriába tartozik. A használható fegyverek és páncélzat alapján azonban további kategóriákra osztjuk őket.Könnyű harcos:
Vért nélkül, vagy könnyű mellvérttel, esetleg alkarvédővel felszerelt mozgékony katonák. Fegyvereik az egykezes kardok,tőrök, és fejenként 2 db. hajítófegyver.
A harcosok közül egyetlenként egyszerre két fegyverrel is harcolhatnak.Nehéz gyalogos:
Mellvértes, pajzsos harcosok. A vértezet kiegészülhet alkar, comb és vállvédővel valamint sisakkal is. Fegyverük a másfélkezes kard illetve a buzogány, láncos buzogány, valamint a kétkezes kard. A kétkezes kardot forgató nehéz gyalogos pajzsot nem használhat. Hajítófegyvereket nem használnak, kiegészítő fegyverük tőr vagy rövid kard.Íjászok:
Vért nélkül, vagy könnyű mellvérttel, esetleg alkarvédővel felszerelt katonák. Tőrt, esetleg rövid kardot, íjat, valamint fejenként 12 lövedéket hordanak maguknál.Lándzsások:
Felszerelésük a nehéz gyalogoséhoz hasonló, de fő fegyverük az embermagasságú lándzsa, amivel meglehetősen nagy a hatótávolságuk közelharcban. Könnyedén távolt tartják maguktól az ellenfelet, és távolabbról is képesek áthatolni a védelmén.
Kiegészítő fegyverként tőrt vagy rövid kardot viselnek.Varázsló
A csapatok mágikus hatalommal rendelkező tagjai. Nem harcorientált, de nagyon hasznos lehet. A leírását lásd később. Az egyik oldal varázshasználóit bűbájszövőnek vagy bűvmesternek, míg a másik csapat varázstudóit boszorkánymesternek nevezik.Pszi használók:
Bármely, az előzőekben felsorolt játékos lehet pszi alkalmazó. Ez a játék nyelvén abban fejeződik ki, hogy mobiltelefonon tud SMS üzenetet küldeni más pszi használónak a csapatból. (pl. felderítők a kapitánynak…) illetve mentális energiájával fényt teremteni. (ez azt takarja, hogy az elemlámpáját bármikor bekapcsolhatja, de folyamatosan maximum 1 percre.)Pontelosztás:
Minden csapatnak 20 (20 fő feletti létszám esetén 25) pont áll a rendelkezésére, hogy pszi-t illetve mágiát vásároljon.
Minden játékos után, aki pszi használó 2 pontot kell fizetni, míg a varázsló után (ő alapban pszi használó) 5 pontot +1 pontot a memorizálható varázslatok után. (tehát 8 pont esetén van a csapatnak egy varázslója, aki a 8 órára 3 varázslatot tud memorizálni, + a maradék 12 pontért +6 pszi használója)Figyelők:
Minden csapatnál minimum két figyelő van. Ők együtt élnek a csapattal, figyelik azok mindennapos tevékenységét, a tanácskozásokat, terveket, ötleteket és a csapat együttes összhangját. Egyikük mindig a táborban marad, míg a másikuk elkíséri a csapat felderítőit, vagy a fősereget.
A játék menetébe nem avatkozhatnak, ötleteket nem adhatnak, a harcokban nem vehetnek részt, feladatuk a szabályok betartására, és a felügyeletükre bízott csapat értékelésére irányul.
A felderítésre vagy támadásra induló csapatot kísérő figyelő nem leplezheti le a csapatot, ugyanúgy, rejtve köteles közlekedni, s csupán csak a harc megkezdésekor kell félreállnia, hogy a szabályosságra felügyeljen.
Az esetleges kérdésekkel a kapitánynak hozzá kell fordulnia, amennyiben ő nem tudja a megfelelő választ, mobiltelefonon (hála a technikának) értekezhet a másik táborban lévő figyelőkkel.
A Figyelők között vita esetén a döntő szó a Játékmesteré, aki mindig az adott történet kitalálója, írója. 
Kalandozók
Kiegészítő szabályok
Vannak olyan játékok, ahol a játékosok nem egy birodalom katonai alakulatát vagy egy nemesi ház harcosait, Zászlós seregét személyesítik meg, hanem a világ útjait járó, kalandból kalandba keveredő kalandorokat, szerencsevadászokat, kóbor lovagokat, vándorló varázslókat vagy a gladiátor arénák hőseit; egyszóval Kalandozókat.Ezekre a karakterekre némileg eltérő szabályok vonatkoznak, mint amiket már az előzőekben leírtam. Az, hogy egy adott játékban kalandozók játszhatnak-e, kizárólagosan a játékmester döntésén áll.A kalandozócsapat függetlenül a létszámától (de minimum 3 fő) 15 pontot oszthat szét tagjai mágikus és pszi képességeire.
A kalandozók - néhány kivételtől eltekintve - tetszőleges vértezetet és fegyverzetet viselhetnek. Csapaton belül egyenrangúak, vagy az általuk választott személynek engedelmeskednek, de ez a vezető nem morális szimbólum, mint a kapitány.
Ha meghalnak, csak mágiával - Élőhalott teremtés, Feltámasztás - térhetnek vissza a játékba.
Önkéntes alapon csatlakozhatnak Zászlós csapathoz, aminek kapcsán így annak tagjává vállnak, kalandozó voltuk előnyeit nem veszítik el (tetszőleges fegyverzet, kaszt), viszont ezentúl minden más szabály, ami egy Zászlós csapatra vonatkozik, őket is érinti.A kalandozókat az alábbi csoportokba sorolhatjuk:Harcos
Katonák, kóbor lovagok, zsoldosok, fejvadászok, bajvívók, kardnemesek, egyszóval hivatásos fegyverforgatók, valamint tolvajok és más életművészek.
Bármilyen fegyverzetet és vértet viselhetnek, nincsenek megkötéseik.Varázsló
Minden megegyezik a Varázslónál leírtakkal, azonban nem az urának, hanem az iskolájának a jelképét köteles díszítésként a ruháján viselni.
Ezek: Unikornis, Pegazus, Manticore, Wyvern, Főnix, Griff, Kiméra, Hidra, BasiliskusBoszorkány
Mindenben megegyezik a varázslónál leírtakkal. Az eltérés, hogy csak nők lehetnek, és a varázsbot helyett egy 50 cm-s varázspálcát használnak.Bárd
A világot járó csavargó előadóművészek. Dalnokok, bűvészek, mesemondók. Ismertetőjelük a tarka-barka, ún.: "Mutatványos - köpeny".
6 pontba kerül, cserébe pszi használó és mágikusan aktív. 2 varázslatot memorizálhat az alábbiak közül:
Mágia észlelése/ Altatás / Fényvarázs / Lassítás / Csend
Azokat a varázslatokat, amelyekhez bot kellene, anélkül hajtja végre, nyitott tenyérrel. Ha koppantani kellene, azt a taps helyettesíti.
Meditációja és a varázslat memorizálásának metódusa mindenben megegyezik a varázslóéval, kivétel, hogy neki 15 perc meditáció kell.
Csak könnyű vértezetet vislehet, és egy vagy másfélkezes kardot, tőrt, hajítótőrt, nyílpuskát, íjat. Pajzsot nem használhat.Kósza
Erdőjárók, nyomkeresők, felderítők.
6 pontba kerül, cserébe pszi használó és mágikusan aktív. 2 varázslatot memorizálhat az alábbiak közül:
Űzés/ Altatás / Fényvarázs / Lassítás / Gyógyítás
Azokat a varázslatokat, amelyekhez bot kellene, anélkül hajtja végre, nyitott tenyérrel. Ha koppantani kellene, azt a taps helyettesíti.
Meditációja és a varázslat memorizálásának metódusa mindenben megegyezik a varázslóéval, kivétel, hogy neki 15 perc meditáció kell.
Csak könnyű vértezetet viselhet. Fegyverei egykezes kardok, tőrök, hajítófegyverek, íjak.Mágus lovag
Azokon a fantasy világokon, ahol vannak papok, paplovagoknak nevezik őket.
6 pontba kerül, cserébe pszi használó és mágikusan aktív. 2 varázslatot memorizálhat az alábbiak közül:
Rémisztés, űzés / Parancs / Igazmondás/ Feltámasztás / Gyógyítás
Azokat a varázslatokat, amelyekhez bot kellene, anélkül hajtja végre, nyitott tenyérrel. Ha koppantani kellene, azt a taps helyettesíti.
Meditációja és a varázslat memorizálásának metódusa mindenben megegyezik a varázslóéval, kivétel, hogy neki 15 perc meditáció kell.
Nehéz vértezetes, fegyverzetű harcosok.
Címerként a varázslókhoz hasonlóan az Iskola jelképét viselik.Kardmester
A kardokról azt tartják, hogy a legelegánsabb fegyverek, melyeket valaha is alkottak.
A kardmesterekről pedig az a mondás járja, hogy kardjukkal a kezükben a leghalálosabb harcosok, akik valaha is a világra születtek.
6 pontba kerül cserébe pszi használó és mágikusan aktív. A 15 perces meditációja (egy lassú, meditatív gyakorlat, amely során vágásokat, védéseket, alapállásokat kombinál egy táncszerű mozgásba) során 2 varázslatot memorizálhat az alábbiak közül:
Lassítás / Gyógyítás
Azokat a varázslatokat, amelyekhez bot kellene, anélkül hajtja végre, nyitott tenyérrel. Ha koppantani kellene, azt a taps helyettesíti.
Csak egykezes illetve másfélkezes kardot használhat, más fegyvere nem lehet. Vértet semmilyen formában nem viselhet, egyetlen kivétel ez alól az alkarvédő.
Fegyvere - csak az ő kezében - minden esetben átütőerővel bír.
Ismertetőjelük a fekete vagy fehér színű fejpántjuk, amelyet az iskola jelképe és jelmondatának rúnái díszítenek.(Wild Cat soft.)